Kampania „Jasne jak słońce”

Kampania „Jasne jak słońce”

Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny w ramach zadania pn.: „Prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych dotyczących uświadamiania ryzyka związanego z nadmiernym narażeniem na promieniowanie ultrafioletowe”, finansowanego ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020, prowadzi kampanię informacyjno-edukacyjną „Jasne jak Słońce”, skierowaną do ogółu społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży.

Celem kampanii Jasne jak słońce jest prowadzenie działań informacyjno–edukacyjnych dotyczących uświadamiania ryzyka związanego z nadmiernym narażeniem na promieniowanie ultrafioletowe, kształtowanie środowiska sprzyjającego zdrowiu poprzez prowadzenie działalności edukacyjnej oraz ograniczenie ryzyka zdrowotnego wynikającego z zagrożeń fizycznych, chemicznych i biologicznych w środowisku zewnętrznym, miejscu pracy, zamieszkania, rekreacji oraz nauki. 

Adresatem kampanii jest ogół społeczeństwa, a w szczególności dzieci, młodzież, rodzice i właściciele solariów. Aby dotrzeć z przekazem do jak największej liczby osób, zaangażowano w kampanię aż dziewięciu influencerów.

Wszelkie informacje dotyczące kampanii„Jasne jak słońce” są na bieżąco umieszczane na landing page’u kampanii – głównej stronie projektu, jak również na stworzonych na jej potrzeby kanałach społecznościowych oraz kanałach ambasadorów. Umożliwia to dotarcie do ogółu społeczeństwa i pomoże uniknąć przykrych konsekwencji związanych z niewłaściwym opalaniem i korzystaniem z solariów.

Ambasadorzy kampanii:

  • Dawid Myśliwiec – doktorant z Wydziału Chemii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

  • Leszek Cibor – mówca publiczny, szkoleniowiec i sprzedawca

  • Łukasz Walaszek, znany głównie młodszej widowni jako Yoczook

  • Edyta Filipiak- mama dorastającej córki, blogerka, osoba doskonale znająca się na modzie i aktualnych trendach

  • Kamil Owczarek – jest on gwiazdą aplikacji Tik Tok

  • Natalia Lewandowska, która reprezentuje kategorię„sport”; jest wielokrotną medalistką Mistrzostw Polski

  • Alicja Mocek – która reprezentuje kategorię„talent”; posiada ogromny talent artystyczny

  • Karol Pleszko – jest prawdziwym guru stylu na polskich social mediach

  • Klaudia Krajewska – reprezentująca kategorię lifestyle.

W ramach kampanii „Jasne jak Słońce” zostały przygotowane trzy rodzaje plakatów informacyjno- edukacyjnych skierowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży.

Do pobrania:

Plakat – przedszkola

Plakat – szkoły podstawowe

Plakat – szkoły ponadpodstawowe

Szczegółowe informacje o kampanii na stronie:  https://jasnejakslonce.pzh.gov.pl/ 


Comments are closed.