XXIX kongres systemu Edukacja przez ruch

Serdecznie zapraszamy na
XXIX KONGRES SYSTEMU EDUKACJA PRZEZ RUCH
KONCEPCJA CAŁOŚCIOWEGO ROZWOJU W SYSTEMIE – EDUKACJA PRZEZ RUCH.
PRAKTYCZNA REALIZACJA PEDAGOGIKI OCZEKIWAŃ DZIECKA.
Kongres jest adresowany do nauczycieli, wychowawców pracujących z dziećmi w przedszkolach, na pierwszym etapie edukacji, także polonistów w klasach IV,V i pedagogów specjalnych, studentów pedagogiki. Dlaczego warto poznać założenia i praktyczne formy realizacji systemu EPR? – bo jest to zbiór skutecznych technik i metod pracy oparty na preferowanych przez dzieci, naturalnych formach ruchu, które włączone do procesu kształcenia spełniają najważniejszą potrzebę rozwojową dzieci jaką jest „nieustanny głód ruchu”.
Tworzenie zajęć dla dzieci z możliwością poruszania się swobodnego, a także rytmicznego aktywizuje zmysły, wspiera rozwój procesów poznawczych, wyrażania różnorodnych form ekspresji, co skutecznie doprowadza do realnego postępu w rozwoju fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Realizacja techniki i metod systemu EPR doskonali dwa mechanizmy uczenia się: cielesny i intelektualny przygotowując ciało i umysł do skutecznej współpracy w procesie uczenia się.
Najważniejszym założeniem systemu jest planowanie i realizacja różnorodnych form ruchu podczas zajęć, aby umożliwiać systematyczną pracę nad podwyższaniem poziomu integracji sensorycznej co bezpośrednio wypływa na zwiększenie możliwości uczenia się dzieci. Ruch swobodny i zorganizowany według określonej procedury, podparty miarowym rytmem wyzwala radość, która tworzy optymalne, fizjologiczne warunki uczenia się. Ruch podczas zajęć dydaktycznych wzmacnia doświadczenia poczucia ciała w przestrzeni wpływając bezpośrednio na kondycję wyobraźni przestrzennej bezwzględnie potrzebnej do rozumowania. Rozumiemy bowiem to co potrafimy sobie wyobrazić. Planowanie i organizacja zintegrowanego ruchu podczas zajęć dydaktycznych umożliwia systematyczne dotlenianie półkul mózgowych oraz ich integrację. Celem pracy technikami systemu EPR jest zdrowie fizyczne i psychiczne dziecka, a nie wyłącznie sam postęp w rozwoju instrumentalnej sfery osobowości.
Kongres: koszt 120 zł
Formularz zgłoszeniowy pod linkiem https://szkolenia.pcen.pl/index.php?action=pokazforma&id=2460
