Plan raportu ze stażu w szkole promującej zdrowie – schemat.
Rejon Jarosław
Plan raportu ze stażu w szkole promującej zdrowie
Strona tytułowa:
Nazwa przedszkola/ szkoły
RAPORT ZE STAŻU
NA CERTYFIKAT . …………………(rejonowy, wojewódzki)
Podkarpackiej Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie
Data rozpoczęcia stażu: ….
(uchwała RP wniosek kandydacki lub nadanie poprzedniego certyfikatu)
Data zakończenia stażu: ….
Spis treści
- Informacje o szkole: (metryczka)
nazwa Szkoły jeśli ma imię to też , adres łącznie z emailem, telefonem
– dyrektor
– koordynator przedszkolny /szkolny
– skład zespołu (z określeniem przydziału np. nauczyciel np. matematyki, pedagog, itp. higienistka, rodzic, uczeń, itp.
– czy w zespole jest opiekun Samorządu uczniowskiego lub koła wolontariatu liczba wychowanków/ uczniów w placówce, liczba oddziałów.
- Krótka informacja o profilu placówki (mocne strony, specjalność, warunki bazowe.)
Informacja o dokonanej diagnozie, kiedy i kto zrobił na podstawie czego (opis najważniejszych problemów, dość ogólnie).
- Wybór priorytetu i sprawozdanie z realizacji w ciągu roku (rejon / trzyletnim (województwo).
- Efekty wg szkolnego zespołu- wyniki ewaluacji.
- Opis realizacji standardów (przedszkole/ szkoła).
Standardy przedszkola promującego zdrowie
- Koncepcja pracy przedszkola, jego organizacja i struktura sprzyjają realizacji długofalowych, zaplanowanych działań dla wzmacniania zdrowia dzieci, pracowników i rodziców dzieci.
- Klimat społeczny przedszkola sprzyja dobremu samopoczuciu i zdrowiu dzieci, pracowników i rodziców dzieci.
- Przedszkole prowadzi edukację zdrowotną dzieci i stwarza im warunki do praktykowania w codziennym życiu zachowań prozdrowotnych.
- Przedszkole podejmuje działania w celu zwiększenia kompetencji pracowników i rodziców dzieci w zakresie dbałości o zdrowie oraz do prowadzenia edukacji zdrowotnej dzieci.
Standardy szkoły promującej zdrowie
Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia ogólnego i innych obowiązujących aktach prawnych i ponadto:
- Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań.
- Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.
- Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie.
- Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami.
Do każdego standardu po kilka zdań.
- Z kim prowadzona była współpraca podczas odbywania stażu – partnerzy zewnętrzni (proszę opisać sposób współpracy).
- Jakie działania wspólne podejmowano z innymi placówkami rejonu szkół promujących zdrowie- kilka przykładów.
- Jakie są wnioski z odbytego stażu, które obszary zdaniem zespołu uległy przebudowie i nastąpiła trwała zdaniem zespołu zmiana?
- Zamierzenia szkolnego zespołu -kolejny priorytet na następny okres po uzyskaniu certyfikatu.
- Oczekiwania względem koordynatora rejonowego i wojewódzkiego
- Własne przemyślenia autorefleksja, co nam to dało.
- Galeria działań – może być w formie wycinków prasowych, wpisów do kroniki lub inny sposób.
- Co jest naszym największym sukcesem (tylko jeden!).
- Podpis koordynatora i dyrektora przedszkola/ szkoły, pieczątki.