Kampania „Jasne jak słońce”
Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny w ramach zadania pn.: „Prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych dotyczących uświadamiania ryzyka związanego z nadmiernym narażeniem na promieniowanie ultrafioletowe”, finansowanego ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020, prowadzi kampanię informacyjno-edukacyjną „Jasne jak Słońce”, skierowaną do ogółu społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży.
Celem kampanii Jasne jak słońce jest prowadzenie działań informacyjno–edukacyjnych dotyczących uświadamiania ryzyka związanego z nadmiernym narażeniem na promieniowanie ultrafioletowe, kształtowanie środowiska sprzyjającego zdrowiu poprzez prowadzenie działalności edukacyjnej oraz ograniczenie ryzyka zdrowotnego wynikającego z zagrożeń fizycznych, chemicznych i biologicznych w środowisku zewnętrznym, miejscu pracy, zamieszkania, rekreacji oraz nauki.
Adresatem kampanii jest ogół społeczeństwa, a w szczególności dzieci, młodzież, rodzice i właściciele solariów. Aby dotrzeć z przekazem do jak największej liczby osób, zaangażowano w kampanię aż dziewięciu influencerów.
Wszelkie informacje dotyczące kampanii„Jasne jak słońce” są na bieżąco umieszczane na landing page’u kampanii – głównej stronie projektu, jak również na stworzonych na jej potrzeby kanałach społecznościowych oraz kanałach ambasadorów. Umożliwia to dotarcie do ogółu społeczeństwa i pomoże uniknąć przykrych konsekwencji związanych z niewłaściwym opalaniem i korzystaniem z solariów.
Ambasadorzy kampanii:
-
Dawid Myśliwiec – doktorant z Wydziału Chemii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
-
Leszek Cibor – mówca publiczny, szkoleniowiec i sprzedawca
-
Łukasz Walaszek, znany głównie młodszej widowni jako Yoczook
-
Edyta Filipiak- mama dorastającej córki, blogerka, osoba doskonale znająca się na modzie i aktualnych trendach
-
Kamil Owczarek – jest on gwiazdą aplikacji Tik Tok
-
Natalia Lewandowska, która reprezentuje kategorię„sport”; jest wielokrotną medalistką Mistrzostw Polski
-
Alicja Mocek – która reprezentuje kategorię„talent”; posiada ogromny talent artystyczny
-
Karol Pleszko – jest prawdziwym guru stylu na polskich social mediach
-
Klaudia Krajewska – reprezentująca kategorię lifestyle.
W ramach kampanii „Jasne jak Słońce” zostały przygotowane trzy rodzaje plakatów informacyjno- edukacyjnych skierowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży.
Do pobrania:
Plakat – szkoły ponadpodstawowe
Szczegółowe informacje o kampanii na stronie: https://jasnejakslonce.pzh.gov.pl/