Badania ankietowe – cyfrowy alfabetyzm zdrowotny uczniów (12-19 lat)
Szanowni Państwo Koordynatorzy,
poniżej przesyłam prośbę dr Kariny Leksy z Uniwersytetu Śląskiego w związku z badaniami na temat cyfrowego alfabetyzmu zdrowotnego uczniów szkół podstawowych (kl. VI – VII) i ponadpodstawowych.
Pozdrawiam serdecznie
Valentina Todorovska-Sokołowska
starszy specjalista
Wydział Profilaktyki i Promocji Zdrowia (WPPZ)
Ośrodek Rozwoju Edukacji
Polna 46A, 00-644 Warszawa
tel. 22 570 83 05
Szanowni Państwo,
W ramach międzynarodowego konsorcjum naukowego Global Health Literacy Research Network (wcześniej: COVID-HL Network), przeprowadzam badania na temat cyfrowego alfabetyzmu zdrowotnego uczniów szkół podstawowych (kl. VI-VII) i ponadpodstawowych. Przedsięwzięcie to porusza problematykę świadomości zdrowotnej i umiejętności odczytywania informacji o zdrowiu przez uczniów. W badaniu tym skupiono się głównie na kwestii korzystania z technologii cyfrowych i mediów społecznościowych w kontekście zdrowia i zachowań zdrowotnych młodzieży szkolnej. Badanie uzyskało pozytywną opinię Komisji Etyki UŚ w sprawie zgodności projektu badania naukowego z zasadami etycznymi (Nr opinii KEUS444/12.2023).
Badanie realizowane jest za pośrednictwem anonimowej ankiety dostępnej pod linkiem, który przesyłam w treści maila, kierowanej do uczniów klas VI-VII szkół podstawowych oraz uczniów klas I-IV szkół ponadpodstawowych, jak też uczniów pełnoletnich. Wypełnienie ankiety zajmuje około 15-20 minut. Udział w ankiecie jest dobrowolny i anonimowy, co oznacza, że nie ma możliwości identyfikacji uczniów i udzielonych przez nich odpowiedzi. Nie ma także możliwości identyfikacji szkół reprezentowanych przez uczestników badania.
LINK DO ANKIETY (wszystkie pytania bez konieczności wpisywania teksty, tylko zaznaczanie wybranych odpowiedzi)
https://el.us.edu.pl/ankiety/index.php/785497?lang=pl
W przypadku uczniów pełnoletnich nie ma potrzeby zaznaczania zgody rodziców na udział w badaniu.
Pragnę podkreślić, że badanie nie stanowi żadnej formy ewaluacji działalności szkoły ani pracy zatrudnionych w niej osób. Uzyskane wyniki poddane zostaną obróbce statystycznej i stanowić będą podstawę do opracowania publikacji naukowych, które w przyszłości mogą okazać się istotne w procesie kreślenia niezbędnych strategii rozwoju polskich szkół.
Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc w realizacji badań!
Przysyłam wyrazy szacunku i pozdrowienia!
Karina Leksy
Tel. 695745574